mes info...
El Twike i la Fundació Eduard Soler
L’any 2006-2007, després del accident sofert pel Twike 577, (
http://think-twike.blogspot.com) i en coincidència amb el projecte ral·li Phébus 2007, es varen iniciar les converses amb l’escola de formació, Fundació Eduard Soler, amb el seu director Xavier Mas i el professor de mecànica Josep Montfort, amb la finalitat d’utilitzar el Twike com a eina per la formació i el estudi en el centre.
De tots és conegut que el TW577 és el únic que hi ha en el territori Espanyol, circulant i matriculat, que la seva adquisició va ser en el 2004, després d’un viatge a Suïssa, del Patrick Renau i jo mateix per comprovar les possibilitats de conducció que tenia amb aquest vehicle tant innovador.
Va ser a partir de portar el cotxe, quan l’associació va començar a tenir el primer cotxe elèctric que el ciutadà podia veure, tant per carreteres com per l’autopista, circulant enmig dels coneguts cotxes amb motor d’explosió... Aquest fet es va fer més evident amb el suport d’un espònsor, Iniciativa per Catalunya Verds (
www.iniciativa.cat), llavors amb el seguiment fet en líders de l’organització, va està present a places i viles, mostrant aquesta realitat, i essent motiu de les mirades i dibuixos dels més petits, els més sensibles per el progrés...
El Twike es va inscriure per primer cop en el Ral·li Solar 2004 successius 2005, 2006 i 2007, aquest darrer, gràcies a la participació de la Fundació,
www.fes-etr.org, de l’associació,
www.volttour.net, i de la Maya Schnyder,
www.twikestation.ch, va ser restaurat, per començar i acabar la seva participació al Coll du Puymorens.
En Josep Tomàs Montfort Martí , Cap de Departament de Mecànica ETR, i la seva proposta educativa amb el Twike...
Tenim un Twike sinistrat, la idea és que mitjançant la seva reparació, farem una tasca de difusió d'aquestes tecnologies (tant a la Fundació, com a tota la comarca). El nostre convenciment es que si volem deixar a les generacions futures un mon més sostenible que l'actual ,aquests mitjans de transport han d'esser àmpliament utilitzats.
El procés de reparació constarà de les següents etapes:
-Signatura d'un conveni de col·laboració entre la Fundació Eduard Soler i l’Associació Volt-Tour.
-Recopilació d'informació tècnica (disposem d'assistència tècnica de Twike Suïssa. Això és fantàstic!).
-Creació dels equips: mecànic, elèctric, electrònic, per responsabilitzar-se de les reparacions de cada àrea.
-Determinar els danys, treballs, recanvis i recursos necessaris.
-Establir el ordre de les intervencions/reparacions.
-Ajustatge elements mecànics, elèctrics, electrònics.
-Verificació i posta en marxa.
-Participació al Ral·li Phebus
Desitjo que aquesta només sigui la primera de moltes col·laboracions amb l’associació Volt-Tour.
Tant en Josep com el Xavier Mas, director del centre, varen ocupar part del seu temps lliure, col·laborant de forma activa amb la revisió de les bateries
En l’actualitat el Twike 577 esta pendent de incorporar noves bateries, per tornar a circular per les nostres carreteres
Salut,
Francesc Baselga
Foografia d'abaix, els dos únics twikes en territori espanyol, a la fundació Fundació Eduard Soler, esperant la vinguda de la de la Maya (de l'epresa Twike) de Suissa...