En Josep Viver, de l'associació ADTS, ens ha passat la següent nota:
Quote:]CON MENOS DE 3 kW DE POTENCIA NO SE PAGA EL FIJO
Con la nueva tarifa eléctrica será más económico tener un enchufe para recargar el vehículo eléctrico.
La mayoría de vehículos eléctricos (furgonetas, motos, coches) solo requieren de 1,5 a 1,8 kW de potencia para su cargador, por lo que es suficiente una instalación de 2,2 kW y así no se paga el fijo de potencia, solo pagaremos el consumo.
Véase este ejemplo real en una instalación de 4,4 kW:
Potencia: 4,4 kW X 2 meses X 1,58 € = 13,92 €
Consumo: 169 kW X 0,089 € = 15,19 €
(Importes sin IVA)
En este caso contratando 2,2 kW nos ahorraríamos cada mes los 13,92 € de la potencia, por lo que el precio del Km saldría más económico todavía.
Ahora ya no hay excusa para que cualquier persona pida a la compañía eléctrica que le instale un enchufe con su contador en la plaza de parquing de su propiedad o de alquiler.
De esta forma no hay motivo de desconfianzas por parte de la comunidad de propietarios o vecinos al cobrar la compañía eléctrica el consumo directamente al cliente.
Por otra parte no es posible negarse a que una persona desee tener un enchufe en su parquing pues es un derecho básico.
--------------------------------------------------------------------------------
--------
EL NUEVO PLAN RENOVE FOMENTARA EL CAMBIO A VEHICULOS ELECTRICOS
El nuevo plan Renove llamado VIVE (Vehículo innovador – Vehículo Ecológico) se dirige a una flota que representa el 22% de los vehículos que circulan en toda España.
Se implantara a finales de julio y tendrá una vigencia de dos años.
Se dará una ayuda para cambiar y destruir los vehículos de mas de 15 años por nuevos que contaminen menos de 120 gramos/km o sean eléctricos.
En ciudades como Londres esta prohibida la circulación de vehículos antiguos pues son más contaminantes.
Una coseta: "Ahora ya no hay excusa para que cualquier persona pida a la
compañía eléctrica que le instale un enchufe con su contador en la plaza de
parquing de su propiedad o de alquiler."
Això no és possible ja que preguntant fins i tot a l'ICAEN i
no es pot posar un contador si no hi ha una cèl·lula d'habitabilitat o una
activitat econòmica registrada.
En un pàrquing comunitari no permeten posar un comptador elèctric !!! Espero
que sigui el proper canvi !
"Por otra parte no es posible negarse a que una persona desee tener un
enchufe en su parquing pues es un derecho básico."
Jo també ho entenc així però la burocracia i d'altres interessos ara mateix
contradiuen aquesta afirmació.
Actualització:Acabo de rebre una altra nota d'en Josep:
Quote:Fa 10 minuts que he parlat amb Fecsa-Endesa i o han confirmat:
Sols cal que un electricista faci l'instalacio del endoll i ens doni
el
bulleti oficial i a parti d'aqui Fecsa-Endesa cobra 200 € per posar
el
comptador amb el minim de potencia que es de 2,3 Kw.
A partir d'aqui sols es paga per el consum real, sense minims.
Sols cal afegir algun document que acrediti la propietat del parking
o
permis del propietari. <-- RES MES !
Salutacions.
Josep Viver
Dona la sensació que aquesta gent subcontractada per contestar el telèfon no tenen les coses clares:
Una empresa associada a Fecsa, que s'encarrega de legalitzar instal·lacions elèctriques, ha afirmat rotundament que en un local de un sol ús, com ara bé un parking comunitari, no es poden barrejar línies de comptadors diferents. La raó és ben senzilla: manipulant els diferencials automàtics per a que no saltin davant de fuites d'energia, es podria agafar energia de diferents línies i no es comptabilitzaria la energia en els comptadors...
Encara no hi ha cap camí legal per a posar un comptador.
En quan al famós mínim, només és aplicable en comptadors de menys de 3 kwh si correspon a habitatge. En el cas que ens ocupa, en ésser un aparcament, si que es pagaria el mínim. mala sort, hauria estat una bona mesura per promoure els elèctrics.Si algú aconsegueix posar un comptador, si us plau que ens ho facin saber.