Hola Jan!
M'alegro que finalment hagist aconsgui postejar;-)
Me'ncanta el teu projecte, és autentic, i molt semblant a la primera bici electrica que vaig fer!
Intento fer algun aclariment:
Quote:Cap d´ells em va comentar que els motors s´escalfen i es desconnecten si es forcen massa.
Els motors de 250w estan dimensionants per a les necessitats que es demanen. Quan optes per potències superiors, convé optar per relacions d'engranantges curtes (una marxa massa llarga ofega el motor) i voltatges alts. A més voltatge, menys ampers, i per tant el coure s'escalfa molt menys.
Quote:Jo vaig amb la bici de tota la vida que tinc molt afinada.Tres plats de 48,38 i 28 dents i sis corones a la roda de 28,24,21,18,16 i 14 dents.
perfecte, si optes pel motor a darrera, perque el xassis esta triangulat i pateix menys davant el parell del motor, les sis corones de rosca les podras posar fàcilment en el motor.
Quote:Pressió entre 3´5 i 4 Kg.
Les rodes son determinants en quan a l'eficiència energetica. Si et vols garantir anada i tornada, recomano mirar si hi ha rodes que aguantin un xic més de pressió. les rodes de carretera treballen entre 8 i 9 kg, segur que hi ha algun model intermig ample que treballi a 6-8gk, i pots aprofitar per comprar-lo amb armadura de kevlar antipunxades. Schwalbe es una bona marca que segur que te alguna cosa, la pots trobar a espaibici, Barcelona.
Quote:Tinc el dubte dels motors.Gear less i brush less ?
Be, una cosa no treu l'altra... gearless vol dir sense engranatges, brushless vol dir sense escombretes. Els gearless permeten regenerar a les baixades, tan es girar endavant com enrera. Els que porten engranantges, tenen un coixinet que es desembraga, al estil dels pinyons de les bicicletes. Només giren en una direcció, es a dir, que no et frenen quan estan apagats.
Quote:36 o 48 V ?
Jo et diria 72v... metitat d'ampers que a 36v, el sistema treballa moltissim millor.
Quote:Diuen que a aquest model no li cal fer balanç de cel·les.
Commm? jejeje Aiii que em trenco!! mentida podrida, totes les bateries necessiten BMS. Fins i tot el NIMH i el plom!! Només es salva el plom de cel·la oberta, que fa equalització de manera natural evaporant aigua!
El que dieun els venendors per tal de vendre...
Quote:Una vegada decidit el Pack i les característiques tècniques,he de mirar el pressupost i començar a posar fil a l´agulla.Faré un seguiment amb imatges per penjar-ho al Fòrum.
Genial!
jo tinc una proposta:
motor:crystalyte serie 5000 engranat per anar a 30 per hora, el controller un digital a 72v 25A faria el fet, per la bateria: dos bateries en serie lipokokam de 36v, totalitzant 72v
Aqui les tens, mira el pes:
http://www.velectris.com/catalog/battery-energy-c-2.html?osCsid=7a4813be03d60421....
Tindries 2000w de potencia per a la pujada, i com que la marxa seria curta, i tindries 720Wh a la bateria, jo crec que arriba de sobres per a 40 km.
i per aclarir conceptes, fes-hi una ullada:
ja ho he posat amb el traductor al català,aviam si funciona:
http://translate.google.es/translate?js=n&prev=_t&hl=ca&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1...